Žinot, sekiau naujienas apie kelis tarptautinius čempionatus, kuriuose žaidė vaikai ir jaunimas, ir turiu keletą minčių. Jūs man atleiskite už netikslumus ar diletantiškumą, nes visų smulkmenų nežinau.
1. Esama jaunųjų šaškininkų treniravimo tvarka nėra bloga, bet ją galima padaryti efektyvesnę panaudojant šiuolaikines technologijas (bus toliau apie tai).
2. Matau šioje srityje dvi problemas: 1) jaunimo šaškių lygis truputį atsilieka nuo bendraamžių iš kitų šalių (neužimame prizinių vietų); 2) per mažai jaunųjų šaškininkų galiausiai tampa meistrais, arba kitaip tariant jaunieji šaškininkai per trumpesnį laiką (kol dar neslegia studijos universitetuose) turėtų pasiekti brandų žaidimo lygį.
3. Ko norime iš šaškininkų? Juk šalies čempionu kažkas taptų net tada, jei niekas nesitreniruotų. Ir atvirkščiai net jei visi stipriai treniruotųsi, tik vienas taptų šalies čempionu. Tai štai, jei Lietuvos šaškių tikslas būtų antrasis variantas, tada galima taikyti "centralizuotas treniravimo priemones" (anot Aleksej), o aš tai vadinčiau sisteminiu jaunųjų šaškininkų lygio kėlimu kai ne taip svarbu aplošti bendraamžius iš kito Lietuvos miesto, o svarbu visiems pakelti į aukštumas žaidimo kokybę. Tai pozityvu: prizinės vietos tarptautinėse varžybose, sukurtos šaškių naujovės...
4. Dabar jaunieji šaškininkai treniruojasi šaškių mokyklose 2-3 kartus per savaitę. Intensyvinimas. Galima daryti daugiau treniruočių per savaitę arba duoti šaškių namų darbus 4 ir 5-tam kartui per savaitę. Vasaros laikotarpiu 2-3 mėnesiai jaunimas VISIŠKAI nesitreniruoja. Dėl to sustoja ar net truputį krenta (iki rudens) šaškininko vystymasis. Aš ne treneris, bet gal visi Lietuvos šaškių treneriai galėtų susitarti, kad pavyzdžiui visus savo auklėtinius aprūpintų atšviestomis 8x8 debiutų knygomis (tėvai sumokėtų už atšvietimą). O kas kelis mėnesius rengtų temines treniruotes, skirtas konkretiems debiutams. Galbūt galima į treniruočių procesą įtraukti kompiuterines šaškių programas - jaunimas mėgsta dirbti su kompiuteriais. Galbūt galima centralizuotai nupirkti "Aurora" ar "Kalista" programas visiems jauniesiems šaškininkams, o treneriai duotų užduotis ką daryti. Suprantat, jaunimas yra labai imlus informacijai. Kai 14 metų šachmatininkas Magnusas Carlseanas vienus metus nėjo į mokyklą, o vietoj to su treneriu treniravosi žaisti šachmatais, pasiekė stulbinantį žaidimo pagerėjimą. Jei įprastomis sąlygomis šaškininkas meistro lygį pasiekdavo per 5-7 metus, tai naudojantis šaškių programomis tą laiką galima sutrumpinti per pusę. Per tuos 5-7 metus šaškininkas sužaidžia begalę partijų, tarp kurių šimtus panašių; gal geriau siekti aukštos šaškių mąstymo kokybės (debiutai išmokti), kad bet kurioje žaidimo situacijoje būtų labiau vertinamas jaunojo šaškininko mąstymo procesas taikant ir kuriant geriausius žaidimo planus/ėjimus o ne perteklinis panašių partijų žaidimas?
5. Labai sveikintina trenerio Valantino iniciatyva nemokamai išleisti elektroninę šaškių knygą (2 dalių), kuri tinka kelti žaidimo lygį iki 1 atskyrio ar meistro. Gal kuris nors treneris parašytų kažką panašaus rusiškoms šaškėms nuo kandidato iki meistro lygio bei šimtalangių šaškių pradžiamokslį? Čia manau svarbiausia būtų sudėti patarimus, apie ką galvoti partijose kai tavo žaidimo lygis 3atskyrio, 2 atskyrio, 1 atskyrio (kiek ėjimų skaičiuoti į priekį, kaip susidaryti debiutų repertuarą, kaip analizuoti varžovą iki partijos, taktika Vs strategija (ar gaudyti ant kombinacijų)).