by Algimantas » Fri 2010 Apr 16, 19:21
Tikrai nemanau (tiksliau - esu absoliučiai įsitikinęs, kad to nebuvo), kad čia "ranką prikišo" Rusijos ar kokios kitos spec. tarnybos.
Manyčiau, įsipynė keletas faktorių. Pagrindinis, vis dėlto, manau, piloto klaida (esant gana sėkmingam nusileidimui sudėtingomis sąlygomis, paskutiniu momentu nuspręsta nebesileisti, bandyta kiti, pasuktas lėktuvas, užkabintas medis - beje, tam konkrečiam manevrui tikrai niekas neturėjo konkrečios įtakos). Be abejo, supratimas (ar net prieš tai "paaiškinimas"), kad Prezidentui ir delegacijai nenutūpus tame aerodrome jau pavėluos į renginį Katynėje (į kurį Prezidentas taip veržėsi...). Aišku, ir rusai, esant sudėtingom oro sąlygom, galėjo, paprasčiausiai, UŽDARYTI aerodromą - tuo atveju jau niekas nebesileidžia (bet tokio galimo tada sprendimo pasekmes, atgarsius ir kontekstą nesunku nuspėti...Kai kas būtų sakęs, kad tai padaryta specialiai). Pagaliau, gal buvo ir kokia konkreti dispečerių klaidelė. Šį karta vis dėlto manau/tikiuosi, kad Komisijos/komisijų paaiškinimas bus objektyvus, išsamus ir paskelbtas (kažkaip Rusijos elgesys šioje tragiškoje istorijoje, tiksliau, po jos, man kelia pasitikėjimą).
Su keliais nusileidimais - čia buvo pirmieji mačiusių žioplių įspūdžiai ir pasakojimai (matyt, matė prieš tai nusileidusius lėktuvus). Beje, tai tik švelnina "grubaus prezidentinio spaudimo teoriją": vienas dalykas, kai bandoma/verčiama leistis iš 3 ar 4 karto, kitas - kai pilotai atskrido ir leidosi. Tai, beje, šiek tiek griauna ir teoriją apie dispečerių "didvyriškas pastangas' neleisti lėktuvui leistis.
Žodžiu, manau: buvo žinoma Prezidento pozicija dėl būtino nusileidimo, dispečeriai perspėjo dėl blogo oro, bet aerouostas uždarytas nebuvo, pilotai padarė lemiamą klaidą nusileidimo metu.